
Inrichting administratie
Gepubliceerd op: 28-10-2025
Een transparante en eenduidige inrichting van de administraties van gemeenten en aanbieders van jeugdhulp en maatschappelijke ondersteuning draagt bij aan een adequate uitwisseling van informatie bij de uitvoering, vanaf het contract tot en met de controle:
- Maak gebruik van de actuele contractstandaard
- Kies een uitvoeringsvariant (gemeenten)
- Gebruik in het berichtenverkeer de berichtenstandaarden iWmo en iJw (gemeenten en aanbieders)
- Pas het standaard administratieprotocol toe dat past bij de uitvoeringsvariant en het berichtenverkeer (gemeenten en aanbieders)
- Maak waar nodig (indien mogelijk) gebruik van de afsprakenkaart
Ander nieuws
14-11-2025
Volle webinars en feestelijke afsluiting Week van de Standaarden
Met de overhandiging van het boekje ’10 jaar i-Sociaal Domein’...
12-11-2025
Verder met het Landelijk Aanmeldformulier Jeugd
Met het Landelijk Aanmeldformulier Jeugd kun je met eenzelfde formulier...
06-11-2025
Hackathon i-Sociaal Domein: vereenvoudigd en versneld!
“Eerst gaat het schuren, dan ontstaat er chaos”, zo omschreef...
28-10-2025
Praktijkverhaal | Kleinschalig specialistisch wonen ontwikkeld door aanbieders en gemeenten Drenthe
Kinderen zo thuis en huiselijk mogelijk laten opgroeien, dat is...
28-10-2025
Interview | Heerlen doet het anders: ‘Samenwerking in plaats van marktwerking’
Dubbelinterview met wethouders Peter van Zutphen en Jordy Clemens van...
28-10-2025
Norm voor Opdrachtgeverschap (NvO)
Gemeenten hebben de taak om voor hun inwoners de zorg...