
Inrichting administratie
Gepubliceerd op: 28-10-2025
Een transparante en eenduidige inrichting van de administraties van gemeenten en aanbieders van jeugdhulp en maatschappelijke ondersteuning draagt bij aan een adequate uitwisseling van informatie bij de uitvoering, vanaf het contract tot en met de controle:
- Maak gebruik van de actuele contractstandaard
 - Kies een uitvoeringsvariant (gemeenten)
 - Gebruik in het berichtenverkeer de berichtenstandaarden iWmo en iJw (gemeenten en aanbieders)
 - Pas het standaard administratieprotocol toe dat past bij de uitvoeringsvariant en het berichtenverkeer (gemeenten en aanbieders)
 - Maak waar nodig (indien mogelijk) gebruik van de afsprakenkaart
 
Ander nieuws
28-10-2025
Praktijkverhaal | Kleinschalig specialistisch wonen ontwikkeld door aanbieders en gemeenten Drenthe
Kinderen zo thuis en huiselijk mogelijk laten opgroeien, dat is...
28-10-2025
Interview | Heerlen doet het anders: ‘Samenwerking in plaats van marktwerking’
Dubbelinterview met wethouders Peter van Zutphen en Jordy Clemens van...
28-10-2025
Norm voor Opdrachtgeverschap (NvO)
Gemeenten hebben de taak om voor hun inwoners de zorg...
28-10-2025
Zeven goede gewoonten voor de inkoop van Jeugdhulp
Goede inkoop van jeugdhulp vraagt om een duurzame samenwerking tussen...
28-10-2025
Handreiking Stappenplan Gemeentelijke controleaanpak
Deze handreiking (2019, pdf) ondersteunt bij het verfijnen van de...
28-10-2025
Landelijk accountantsprotocol
Accountants van aanbieders rapporteren hun bevindingen over de productieverantwoordingen met...